mandag den 16. december 2013

Hatte - kits

Oven i en masse køkkenarbejde, som bliver færdig i løbet af ugen, nåde jeg da lige, at blive færdig med 2 hatte. Begge er købt som kit, til Strikkefestival Fanø.

Koglen her, er hæklet. Købte den, fordi jeg syntes det så spændende ud med de hæklede skæl.
Det er det bestemt også. Nu har jeg så set, at man også kan bruge disse skæl til at hækle juletræer og kogler. Det er noget jeg må forsøge på et tidspunkt.

Men syntes da, at huen er meget interessant og speciel.



 
Strikkekittet er købt ved Fru Pigalopp i Hillerød.

Penge fra salget af denne opskrift, støtter humleboet, diabetesnetværk for børn med type 1 og deres familier.

Den anden hue, er med mønster. Første gang jeg strikker mønster. Det gik ok, men ikke perfekt. Huen har også biser; et stykke af det strikkede, der bliver syet sammen på vrangen, så der opstår en tyk linie rundt om huen. 

Denne kit, Hat med mønster, er fra Ulfsund.


ulfsund@post10.tele.dk



2 kommentarer:

  1. Som du da har travlt!!! Med både mad og fine hobbyting.
    Jeg fandt en hæklet Julekogle i Kreativ Strik, den hygger jeg med, mens jeg grubler over min avis!

    SvarSlet
  2. Har såmænd ikke travlt, men hygger mig. Tja.. du har vist lidt avisproblemer, lyder det til :)

    SvarSlet