torsdag den 7. november 2013

Saltede mandler


Syntes lige, at jeg vil forkæle strikkecaféen, med en lille skål saltede mandler.

Her er en meget nem og lækker opskrift:

2 dl vand
3½ spsk. groft salt
200 g mandler

Vand og salt hældes i en gryde. varmes op, indtil saltet er opløst.








Mandlerne hældes i - rør lidt rundt - lad stå i 15 min.



Hældes i en sigte, hvor det drypper af et par min.





Spredes ud på en bageplade med bagepapir - tørres i ovnen ved 150 grader i ca. 20 min.


Afkøles.




Velbekomme :)
Prøvede en portion med chili. 
Turde kun tage en kvart Habanero (den er god stærk). 

 Hakkede den fint og tilsatte det sammen med mandlerne.
Kunne sagtens have kommet hele chilien i. Kunne næsten ikke smage chilien, selvom der var flager på mandlerne.




Anderledes gik det, da jeg tilsatte vandet og mandler 10 g lakridspulver. Det resulterede i en meget fin lakridssmag :)

 God fornøjelse!

1 kommentar:

  1. Jeg har lige lavet en portion, og de er blevet godkendt af husbonden.

    SvarSlet